ŠV. MIŠIOS

Caritas kelionė po Žemaitiją

2013-06-15
Įvykiai >>

Saulėtą šeštadienio rytą Caritas savanoriai ir jų dvasios vadovas kanauninkas P. Merliūnas susirinko prie šv. Juozapo Darbininko Bažnyčios, kad galėtų vykti į lauktą kelionę. Pirmoji aplankyta vieta - Palendrių šv. Benedikto vienuolynas. Nuvykę į vienuolyną, atitrūkome nuo kasdieninių rūpesčių. Šv. Mišių metu neįprastos mūsų ausims vienuolių giesmės parodė kelią į pačią Tiesą, gėrį ir grožį; žadino mintį, vaizduotę, jausmus, troškimus. Po Šv. Mišių vienuolis benediktinas papasakojo apie vienuolyno įkūrimą ir vienuolių gyvenimą. Ši vieta palietė kiekvieno savanorio širdies kertelę. Pakili vienuolių ramybė, jauki aplinka paliko neišdildomą įspūdį.

Atsisveikinę su vienuolynu, autobusu pajudėjome link vienos seniausių centrinės Žemaitijos Kražių gyvenvietės. Atvykus mus maloniai sutiko klebonas Vytautas Ripinskis, kuris savo nuoširdumu, paprastumu kiekvieną sužavėjo. Jo pasakojimas apie Kražių skerdynes, kurių metu carui paliepus kazokai norėjo nugriauti švč. Mergelės Marijos Nekalto Prasidėjimo Bažnyčią, savanorius labai sudomino. Šio pasakojimo dėka kiekvienas priartėjome prie šios gyvenvietės istorijos.

Toliau autobusu vykome į Varnius aplankyti žemaičių Vyskupijos muziejų ir Varnių katedrą (dabartinė šv. Petro ir šv. Pauliaus parapijinė Bažnyčia), kuriuose gausu interjero meno paminklų. Savanoriai buvo nustebinti tokia gausybe eksponatų: 11 altorių, Karaliaučiaus meistro sukurtas, statulos, kanauninkų suolai, šv. Emilijos relikvija su vysk. signuotu dokumentu. Garsi yra katedros taikomoji dailė: XVII - XIX a. liturginės tekstilės kolekcija, liturginiai indai ir kiti reikmenys. Katedroje pamatėme 1999 m. Atidengtą, kurioje įamžinti visi 41 žemaičių vyskupai.

Pilni įspūdžių pajudėjome link Lūksto ežero, esančio Telšių rajone. Ežero pakrantėje, beržų pavėsyje susėdome bendrų pietų. Stalą palaimino visą kelią mus lydėjęs kanauninkas Petras Merliūnas. Užkandžiaudami dalinomės neišdildomais kelionės įspūdžiais.

Namo grįžome pakilios nuotaikos, kupini dvasinės ramybės ir pilni įspūdžių. Ši kelionė ilgai išliks Caritas savanorių širdyse.